Fujitsu Liga finále! Zpověď Dodgyho a Scruffyho!

Dlouhou dobu Hearthstone hráče doprovázela Fujitsu Liga, která ve čtvrtek a poté i v pátek vyústila ve velké finále na For Games, kde se mezi sebou utkalo 16 nejlepších. Mezi nimi jsme měli samozřejmě i naše zástupce: Dodgyho a Scruffyho!

Bohužel se nám nepoštěstilo stejně jako na Lancraftu, protože Dodgy skončil na 4. místě a Scruffy na 14. Ale i tak je to poměrně velký úspěch, neboť se samotné Fujitsu Ligy zúčastnilo mnohem více hráčů! Každopádně Dodgy na For Games nebyl pouze jako účastník finále, ale také se objevil u Logitech stánku, kde si zahrál proti ostatním hráčům Hearthstonu a vyfotil se se svými fanoušky. Rozhodl jsem se tento článek pojmout stylem rozhovorů, abyste znali pocity našich hráčů. Proto každému položil tři stejné otázky a na jejich odpovědi se můžete právě teď podívat.

IMG_6066

Vždy jako první si můžete přečíst mou otázku a pod tím odpověď od Dodgyho a následně od Scruffyho.

Aspi:

Ahoj Dodgy, proběhlo dlouho vyhlížené finále Fujitsu Ligy, kde jsi měl tu možnost být. Jak probíhala tvá cesta k samotnému finále, co se týče jednotlivých turnajů a tak podobně?

Dodgy:

Ahoj, cesta k samotnému finále Fujitsu Ligy byla dlouhá, avšak pro ty, kteří se pravidelně účastnili turnajů nebyla až tolik obtížná, v podstatě stačilo nějaké dobré umístění na offline a pak se párkrát dostat do TOPky. Já osobně jsem se kvalifikoval ze třetího místo v offline žebříčku a to hlavně díky dvěma druhým místům a výhře v posledním turnaji v Praze. Online turnaje jsem skoro nehrál a spoléhal se na body z offline. Důležité bylo udržet si výkonnost po celý rok, což třeba někteří vítězové jednotlivých turnajů nedokázali, zatímco já byl na úplně prvním Fujitsu turnaji druhý a úplně poslední (počítáme-li prahu) jsem vyhrál. (smích)

Scruffy:

Na rozdíl od prvního finále, kam jsem se dostal s přehledem jsem měl cestu na tuhle akci poněkud složitější. Zhruba 3 turnaje před koncem ligy jsem totiž zjistil, že mi zůstaly body z první části ligy a tudíž mám (i když minimální) šanci na postup do finále. Ovšem jediný turnaj, kterého jsem se mohl zúčastnit byl úplně poslední z celé série. Jel jsem tam s tím, že musím vyhrát a poté doufat, že skončím na pomocné hodnocení přesně na 8. postupovém místě. První podmínku jsem zvládl a odvezl si tak z Ostravy 25 bodů. I přes to všechno to ale na Pt44ha, který byl na 8. místě, nestačilo a já tak skončil těsně pod čarou, pouze doufajíc v to, že se někdo nebude moci zúčastnit. Tak se i stalo a necelý týden před samotným For Games se mi ozvali kluci z Topgamingu, že se posunuji na 8. místo a tudíž můžu přijet do Prahy bojovat o krásné ceny.

IMG_6080

____________________________________________________

Aspi:

Jak to vypadalo na samotném finále? Můžeš nám trochu rozebrat své jednotlivé zápasy?

Dodgy:

Offline finále bylo super, musím pochválit lidi z Tiger stage, odvedli velmi dobrou práci a my tak měli výborné podmínky k hraní. Co se týče jednotlivých zápasů, tak v prvním kole jsem potkal Thinnyho, kterému se proti mně vyloženě daří a já dostal 0-3. Další zápas jsem se postavil DTG.Honzovi, kterého jsem svým aggro lineupem bez větších problému přejel 3-1. No a pak začalo potkávání lidí, které jsem opravdu potkat nechtěl (smích). Ve 3. kole swissu jsem narazil na Scruffyho. Scruffy se velmi rychle ujal vedení 2-0 a zbývalo mu vyhrát jedinou hru s Handlockem, jenže na to já jsem byl připravený a ve všech svých decích jsem měl technuté sovy a bgh – nakonec jsem otočil stav na konečných 3-2. V posledním kole swissu jsem potkal Melaneho, bývalého spoluhráče a nejlepšího kamaráda na poli HS. S Melanem jsme oba měli stejné score a tudíž tak nějak očekávali, že poražený se do top8 nevejde. Zápas jsem prohrál 2-3, což mi nakonec stačilo na poslední osmé postupové místo. (smích) Ve čtvrtfinále jsem narazil na Namcora, který celý swiss prošel se scorem 4-0. Problém byl, že jsme oba měli stejný lineup, podařilo se mi vyhrát mirror “zoo” a za stavu 2-2 jsem nakonec vyhrál i hrozně vypjatou a vyrovnanou hru v mirroru druidů. V semifinále jsem opět narazil na melaneho, který měl na mně výborný lineup a zrektil mně 1-3. Druhý den jsem se dostavil k zápasu o třetí místo a 10min před jeho zápasem jsem se dozvěděl, že je možné si změnit classy/decky, i když den předtím večer mi bylo řečeno, že to možné není. Faeli měl bohužel správné informace a tak zatímco já strávil noc před zápasem o bronz hraním Lineage s manažerem iG, Faeli koukal na záznam ze čtvrtka a vymýšlel co na mě. (smích) Překvapivě jsem toho 10min před zápasem moc nevymyslel a zápas prohrál 1-3.

Scruffy:

Finále se odehrávalo formátem Swiss o 4 kolech a 8 postupujících s tím, že první kolo bylo dané dopředu a hráči tak měli možnost se na svého prvního soupeře trošku připravit. To jsem já ovšem neudělal a možná i proto jsem do turnaje vstoupil se score 0:1, kdy mě porazil hráč HawaiSmurf. Dalším soupeřem byl Agymus, kterého celým turnajem provázela neskutečná smůla (seděl jsem vedle něj a sledoval jak si počíná) a díky tomu jsem dokázal vyhrát a vrátit se zpět do hry o top 8. Bohužel třetí kolo dopadlo nejhůře jak mohlo a já potkal svého jediného spoluhráče Dodgyho, který mě dokázal porazit i přes mé vedení 2:0 (Handlock sucks) a tahle prohra mě tak rozhodila že v posledním kole proti Meygerovi jsem udělal několik zásadních chyb a tím ukončil své působení ve Fujitsu Lize 2015.

IMG_6099

________________________________________________

Aspi:

A na závěr nám řekni, co si myslíš o celé této lize. Ohledně cen v jednotlivých offline turnajích a následně ve finále. Systému a atmosféry.

Dodgy:

Celou ligu bych hodnotil velmi pozitivně, přeci jen byly to jediné turnaje, co pravidelně fungovaly celou sezonu/celý rok. Ačkoliv byly slibované i offline turnaje o mčr body apod, nic takového nebylo, takže jsem rád, že byla možnost potkávat se s lidmi z celé komunity v podstatě každý měsíc. Co se týče cen na každém offline turnaji, tak nebyly nijak převratné, ale myslím že budu mluvit za všechny, když řeknu že jsme tam jezdili pravě kvůli tomu setkání se s jinými hráči a kvůli bodům do finále, kde už ceny stály za to. Atmosféra na finále byla fajn především díky lidem, kteří se na ní podíleli atd. Upřímně ale musíme říct, že s atmosférou na finále LanCraftu, kde bylo 10x tolik lidí před Stage a fandili, se to srovnávat nedá. Z velké části to asi bylo tím, že finále bylo v pátek kolem 15h, kdy lidé teprve chodili ze škol, protože další dny na finále ostatních her bylo lidí dost, takže mě i trochu mrzí že Hearthstone jako druhá nejpopulárnější hra po Lolku u nás a možná i jinde, byla v pracovní den. Samozřejmě jsem si i já kvůli tomu musel brát 2 dny volna, z čehož jsem nebyl nadšený (smích), ale jinak super akce.

Scruffy:

Celkově ligu hodnotím kladně a to hlavně z důvodu, že je to první, a zatím jediná možnost, jak se pravidelně účastnit offline turnajů a to dokonce na dvou různých místech České republiky. Účast samotných turnajů bohužel od začátku do konce ligy pouze klesala, ale to bylo dáno tím, že v podstatě šlo hráčům pouze o to získat určitý počet bodů a poté jen čekat na finále. Ceny jednotlivých “kvalifikačních” turnajů totiž nebyly nic, co by nalákalo každého, a to hlavně z důvodu jejich opakování a také jejich nižší hodnotě. To se ovšem odrazilo na velkém finále, kde se bojovalo o velmi krásné ceny. Doufám, že liga bude pokračovat i dalším rokem a nebo že si alespoň někdo vezme z tohoto projektu příklad a pustí se do něčeho, třeba i mnohem většího.

IMG_6020

__________________________________________________

To je vše z pohledu našich hráčů na samotné finále Fujitsu Ligy. Osobně musím říct, že liga byla velmi dobrá a snad se v další sezóně dočkáme její další části, abychom rozjeli ještě více eSport v Česku i Slovensku!