Xbox One

Celkový souhrn z X019 v Londýně

O prodlouženém víkendu 14. až 16. listopadu 2019 se nám otevřely brány největší konference Microsoftu X019 a už nám bylo jasné, že tento týden bude patřit všem fanouškům Xboxu. Jak už tomu v poslední době bývá, Microsoft překvapuje hráče obrovským oznámením a X019 nebyl žádnou výjimkou. A k těm se dostaneme v následující části článku.

Už u výdeje lístků stály sympatické MS hostesky, které nám ukázaly cestu do fronty, k dalším nadšeným fanouškům. Atmosféra zde by se dala krájet a každý netrpělivě sledoval hodinky, kdy konečně odbije třetí hodina a budeme vpuštěni dovnitř. Když nás místní ostraha konečně vpustila dovnitř arény, mohli se náš tým dát konečně do práce.

Hned u vchodu si nás zastavila další skupina hostesek, které nám věnovali praktický držák, kterým připojíme telefon k ovladači pro pohodlnější hraní a představili nám projekt Xcloud. Zde bylo sice zakázáno fotit, protože se projekt nachází v testovací fázi, ale to nám nezabránilo zjistit o něm vše potřebné.

Jedná se o platformu, jejíž pomocí budeme moct hrát na mobilních zařízeních tří-áčkové tituly, které poběží vzdáleně na MS serverech, takže odpadá starost hru stahovat. Xcloud nám byl představen na několika hrách (včetně našeho oblíbeného HALO), které si lidé mohli na místě vyzkoušet a tím se přesvědčit, zda jim tento styl hraní vyhovuje nebo ne. Protože to bylo jen testovací demo s ukázkami základních mechanik, byl Leshran zklamán, že nebylo možné hrát PvP s ostatními hráči v lobby. Leshran si při rozhovoru s vývojáři neodpustil poznámku o podobnosti s Google Stadia, na kterou

 

Po rychlém občerstvení byl naší další zastávkou stánek věnovaný novému a v současnosti nejlepšímu hernímu ovladači, Elite Controller V.2. Na první pohled jsme k němu byli skeptičtí, protože vypadal téměř totožně s první verzí Elite Controlleru. Ale po důkladném vyzkoušení a po rozhovoru s hlavním vývojářem tohoto ovladače, Elliottem Hsu, jsme velice rychle změnili názor. Hlavním tahounem oproti první verzi, jsou páčky s možností dotáhnutí nebo povolení tak, aby na míru sedly každému hráči. Elliott byl natolik ochotný, že nám odpověděl jakoukoliv otázku týkající se ovladače, čímž nám věnoval přes hodinu svého času.

 

Jako další jsme navštívili stánek Xbox Ambasadorů, kde se nám jedna ze zakládajících členek uvolila k rozhovoru. Ta nám vice prozradila, čím se tento projekt zabývá. Jedná se o skupinu lidí, která se snaží všem ostatním snadno si na platformě Xbox najít tým do hry, přátele, a celkově změnit postoj hráčů a ukázat jim, že u her by se měli především společně bavit a že hraní by mělo být pro všechny.
Jejich hlavní myšlenkou je udělat z gamingu čistší místo bez toxických hráčů a nepříjemného prostředí. V současnosti mají přes 14 tisíc členů a stále rostou. To znamená, že do projektu ambasadorů se můžete přihlásit i Vy, pokud souhlasíte s touto myšlenkou.

 

Po průchodu ochozu náš tým zamířil dolů na stage, kde se odehrával hlavní program, kde byla možnost vyzkoušení mnoha nových herních titulů, promluvení si s vývojáři a poslechnout si nový plánovaný obsah pro vlajkové lodě Microsoftu jako je například Sea of Thieves. Je až úžasné, jak se Microsoftu věnuje svým hrám, i když hráčská základna nedosahuje milionů a dělá vše pro to, aby vyslyšel přání komunity a vytvořil lepší herní zážitek. Jestli můžeme mluvit za sebe, nikdy jsme nebyli fanoušci pirátské tématiky, ale přednáška Sea of Thieves nás doslova připoutala k sedadlu. Oba jsme se těšili až se vrátíme domů a vyzkoušíme si tento herní zážitek, který je sice na našem trhu už nějaký ten pátek, ale s každým patchem je lepší a lepší.

Největší pozornost celého veletrhu X019 si na sebe nevzal nikdo jiný než Star Wars: Jedi Fallen Order, který měl ten den premiéru. Každý kdo měl zájem si mohl tuto hru vyzkoušet nebo si počkat na program na main stage kde pár úvodních misí odehrál některý z hostů… To nás ale nechalo ledově chladné, protože tento skvělý titul na nás čekal hned při návratu do rodné vlasti! Více nás zajímalo focení Stormtrooperů, nebo úplně dokonalého a pohybujícího se robota BD1. Navíc fronty na Star Wars byli prakticky nekonečné a za náš team můžeme říci, že to byl jediný stánek spolu s Doom Eternal, kde se organizace nezvládla a kde kdo si tam mohl hrát i několik hodin bez přestávky. Místo toho si náš team šel hodit míčky, aby pro vás získal nějaké ultimate passy a můžeme říct že RNG bůh nám byl docela nakloněn, a i když nám nenadělil ty roční tak nám dál několik 3. měsíčních, jeden půlroční a spousty měsíčních! 🙂

 

Pak ale skrz záplavu všudypřítomného zeleného světla prosvitlo něco červeného. Něco jasně červeného. A nám hned bylo jasné, že to nemůže být nic jiného, než stánek Gears of War. Tato vlajková loď Microsoftu hrdě brázdí vody eSportu spousty let. Spolu s HALO a Forzou je to to, co lidi k Xboxu vůbec přivedlo.

Je to právě to, proč lidi volí Xbox místo PlayStationu. Je to to e-sportové světlo na konci nesmyslného battle royalového tunelu. A i když se pátý díl moc nepovedl, věříme že s příchodem dalších patchů vrátí tomuto králi e-sportu vývojáři této hry že se jim podaří vrátit této hře její zašlou slávu, opraví, co bylo pokaženo, a zase se všichni včetně Leshrana vrátí vyznávat ozubená kolečka. Součástí Gears of War stánku byl krásný „žvýkačkový“ tetovací salón. A samozřejmě konzole se zapnutým versus módem, kde byla možnost si vybít vztek rozdrcením člověka co Vás ve frontě předbíhal.

 

Battletoads je kooperační hra až pro tři hráče na jedné obrazovce, kde spolůu hrajete za tým žab proti AI ovládaným nepřátelům, bosům apod. Hra je ze žánru Beat ´em up a plošinovky, kde se pohybujete na předvytvořených prostředích. Hodně mechanik zde bylo podobných ze známé hry Street Fighter, protože každý ze žabáků měl svoje vlastní komba, svoje vlastním mechaniky, a bylo tedy jen na Vás si vyzkoušet, jaká postava Vám sedí nejvíce.

 

Na X019 byla oznámena další, pro mnoho hráčů srdcová záležitost, Age of Empires 4 a tím pádem si vývojáři nemohli nechat ujít příležitost k vytvoření jednoho z největších stánků, bohužel bez možnosti zahrání si čtvrtého dílu. Ale byla možnost zahrát si remastrovaný druhý díl a promluvit si s vývojářským týmem o jejich plánech do budoucna a co by bylo dobré na hře zlepšit. Bylo úžasné, jak vývojáři naslouchali názorům hráčů. A i když to na mikrofon nepřiznali, tak uznali že ačkoliv Age of Empires 2 remaster vypadá krásně, tak nic nového oproti původní hře nepřináší. Již po shlédnutí traileru jsme věděli, ze tato hra bude znovu opět plnit stroje milionu hráčů, a jsme rádi žánr RTS nezůstává zapomenut. My, stejně jako většina starších hráčů jsme na RTS vyrostli a velice nás mrzí úpadek tohoto skvělého herního žánru.

Po dohraní zkušebního dema dostal každý z testerů moznost říct pár slov na kameru, co si mysli o návratu ke kořenům a jestli je to krok správným směrem a jaké jsou jejich pocity z budoucích Age of Empires 4.

Minecraft Dungeons. Jedná se o hru, která se snaží vsadit na dlouhodobě populární žánry, a rozhodla se spojit herní styl Diabla se světem Minecraftu. K dispozici zde byla jedno kampaňová mise, která na první pohled zaujala svojí, ačkoliv pixelovou, přesto krásnou grafikou a bylo hned vidět, že hra míří nejmladší publikum, případně fanoušky Minecraftu, protože původní Diabla se nenesou ve zrovna přátelském a dětském duchu. Je zde také mnohem míň kouzel a schopností, takže zde není tak vysoký faktor učení se komb a stylů útoků. Na hru se náš kameraman velice těší, ale stále musíme počkat na oficiální oznámení data vydání.

 

Další a jedinou potenciální e-sportovou hrou byl návštěvníkům představen titul s názvem Bleeding Edge. Akční hra velice podobná předchůdcům, jako například Overwatch nebo Paladins, s exkluzivním cross zaměřením pro pc a xbox hráče. Během začátku nám hra dovolila projit si tutoriál, základní mechaniky některých podpůrných hrdinu, a po ukončeni nás pustila do lobby, kde jsme si mohli vyzkoušet každého z hrdinu. A pro některé návštěvníky si vývojářský tým připravil male turnaje. Měli jsme zrovna štěstí, že jsme se jednoho takového mohli zúčastnit, a díky tomu jsme se dostali do 5v5 zápasu proti skutečným hráčům, a to konkrétně na zavedeném modu King of the Hill. Hra působila velmi svižným dojmem, ale díky zkušenostem z již výše zmíněným her, všimli jsme si nevybalancovanosti hry.  Například síla tanků a podpůrných rolí je nesrovnatelná s útočnými třídami. Pořád ale víme ze se jedna o technickou alfu a doufáme, že tým vývojářů dá do balancu maximální zaměření a při vydaní v březnu 2020 dá všem hráčům připravený e-sport titul. Nemusí sednout všem, hlavně mladším hráčům, ale je mířen hlavně na fanoušky Overwatche a Paladins. Připadne na fanoušky bláznivějšího grafického zpracovaní (Kdo z Vás někdy nechtěl být kostlivcem hrajícím na elektrickou kytaru a metat okolo sebe blesky). Zakončením již tak příjemného testu si pro nás vývojáři připravili mnoho propagačních předmětů, formou ponožek tetovaní a pinů.

Posledním, ale neméně velikým oznámením na X019 byla hra Grounded od tymu Obsidian, u které bylo zakázáno vice fotit protože se jedna o technickou, a stále neoznámenou alfu. Jde o  kooperativní survival hru na vaší zahradě, kde za své zmenšené já  čelíte nástrahám všemožného hmyzu, kterého se spoustu lidi boji i v malém provedeni,  (pavouk o který je dvakrát tak velký jako vy je opravdu děsivý), a musíte se pokusit přežít ve své zahradní základně, než se vám vrátí vaše původní velikost. I když by se na první pohled mohlo zdát, že se jedna o již vyčerpaný survival žánr, tak již prvních par minut nás  vyvedlo z omylu a ukázalo nám, ze hra nabízí spoustu revolučních věci a originálních zpravovaní prostředí, kdy si například z trávy stavíte zdi své první pevnosti, bráníte se nájezdu červených mravenců, či končíte den pojídáním chutné mšice připravené na ohni. A věříme že když si najdete správnou partu přátel, může se jednat o skvělý herní zážitek.

 

Samozřejmě zde bylo k dispozici i spoustu malých stánku, kde si hráči mohli vyzkoušet již zaběhnuté hry, jako je např. legendární Forzu, nebo spoustu nově oznámených her od malých studii spolupracujících s Microsoftem. Nebo byla moznost utratit své těžce vydělané peníze v oficiálním Xbox Gear obchodu, kde krom běžného oblečení a doplňků s tématikou Xbox, Mixer apod., bylo i mnoho exkluzivních předmětů jen pro x019. Byla tu možnost poznat nové potencionální, jak přátele, tak protihráče v mnohých Xbox her, nebo si jen vychutnat skvělý parek v rohlíku z místního gastra. Pro náš tým to byl náročný, ale nádherný víkend, a jsme rádi že společnost Microsoft se snaží být svým fanouškům blíž. Nikdy se nám na žádné akci nestalo že by k nám byl někdo tak vstřícný, a i když to pro ně musel být také velmi náročný víkend, byt vždy usměvavý a energicky ponořený do toho připravit užasnou akci pro svoji komunitu. Myslíme si že v tomto duchu by se měl nést každý herní festival, kde cílem není za každou cenu prodat maximální počet lístků, a tím pádem se na většinu přítomných stánků ani nedostat, ale i když se jednalo o charitativní akci to uzpůsobit pro počet lidi tak, aby nikde nevznikaly výrazné fronty a každý mel moznost si vychutnat to, kvůli čemu na konferenci právě přijel. Velmi tomu pomohlo rozdělení konference na 4 části a už při zakoupeni lístků nebylo možné zúčastnit se jak ranního, tak odpoledního programu. Rozhodně se ukážeme i na dalších ročnících a doufáme, že to bude minimálně stejně krásný zážitek jako ročník 2019.