Agresivní Shaman je jeden z nejstarších archetypů v Heartstone. Nedávno se tento balíček stal populárním díky Norwisovi, který s ním několik dní držel rank 1 Legend na Evropě a dokázal s ním skončit na krásném 4. místě a kvalifikovat se tak na Master’s Tour Jönköping o 500 000 dolarů
Norwis’ Aggro Shaman build
Pokud si chcete zahrát Norwisova Aggresivního Shamana, zkopírujte tento odkaz and a vložte ho do své kolekce.
AAECAZnDAwAP7wHgAvkD4Aaw8AL28AKP+wKc/wKKhQOMhQP2igPGmQO1rQO2rQP5rgMA
Jedna z největších výhod tohoto balíčku je jeho nízká cena, abyste si ho mohli pořídit, protože obsahuje pouze 6 Epic karet a žádné legendárky! Tím pádem si vystačíte s pouhými 4120 dusty, což z něj dělá jeden z nejlevnějších kompetitivních balíčků, které si teď můžete pořídit
Norwis tvrdí, že tento balíček je těžší na zahrání, než se zdá., zvláště když to srovnáme s ostatními agresivními balíčky. Doporučuje abyste si zahráli minimálně 20 her, než pochopíte ty nejdůležitější základy. Se získanými zkušenostmi se bude zvětšovat i winrate.
Existuje několik verzí tohoto Agresivního Shamana . Norwisova verze upřednostňuje Haunting Visions jakožto tech kartu. Haunting Visions nahrazují Vessina and Electra Stormsurge které jsou součástí nejpopulárnější verze tohoto balíku. Je tady mnoho důvodů proč Norwis nahradil tyto dvě karty právě zmíněnými Haunting Visions.
Vessina & Electra Stormrage
Norwis tvrdí že, pokud zahrajete Vessina v dobré situaci, tak už jste hru vyhráli, je tudíž zbytečná. Electra Stormsurge se mu v tomto ohledu zdá ještě horší, protože vám tato karta zůstává až příliš dlouho na ruce než si pro ni vytvořítě příhodnou situaci na zahrání. Pokud zahrajete Electra Stormsurge do tempa, tak ja tato karta příliš slabá .
V pozdější fázi hry je nejlepší využití Electra Stormsurge v kombinaci s Lava Burst nebo Rockbiter Weapon a Doomhammerem. I když vám to může vyhrát některé hry, tak vám ale většinou pouze překáží na ruce.
Norwis také zkoušel hrát Earth Shocky, které používal proti Ressurect Priestum, Highlander Rogunám a Mech Paladinům, pokud často hrajete proti těmto balíčkům, můžete tuto kartu vyměnit za Blazing Battlemage
Důležité Matchupy
Warrior, Rogue, and Mage
Warrior(40-25%):
Warrior je rozhodně nejhorší matchup pro Agresivního Shamana. Naše šance na výhru se pohybují kolem 35% proti Galakrond Warriorovi a 25% proti Highlander Warriorovi. Pokud hrajete Shamana v turnaji, rozhodně byste tento balík měli zabanovat pokud máte možnost.
Rogue(50-55%):
Rogue je druhý nejhorší matchup, což ale dělá 50% jak proti Galakrond Rogue tak proti Highlander Rogue. Vzhledem k tomu že rouge je silná i do většiny ostatních balíčků, doporučoval bych zvážit i banovat Rogue.
Mage(65%):
Jeden z nejlepších matchupů je Highlander Mage. Tento balíček je momentálně velmi populární, takže ho rádi uvidíme za svého soupeře.
Warlock & Hunter
Warlock(55%):
The Warlock je jeden ze zajímavějších matchupů. Proti zoočku si vždy nechávajte na starting handě Likkim a snažíte se co nejvíce tradovat, tak proti Galakrond Warlockovi musíte obehrávat nepříjemné karty jako je Dark Skies nebo Plague of Flame nebo Alexstrasza.
Hunter(65-55%):
Hunter je Většinou highlander, tam si hlavně musíte dávat pozor na Rotnest Drake nenechávat si tak v 5 kole jen jednoho velkého minion na boardu. Navíc byste si měli nechávat Likkim na startovní ruce
Druid, Shaman, Priest, & Paladin
Druid(60-55%):
Druid má dva archetypy- Quest Druid (60%) a Embiggen Druid (55%) jsou pro nás dobré matchupy, protože nemají skoro žádné defensivní karty na začátku. Proto se snažíte najít co nejvíce 1 dropů a poté je nabuffovat. Dokonce si ani nenechávejte Spirit of the Frog protože karta je příliš pomalá do Druida
Shaman (50%):
Pouze mirror, necháte si Likkim, většinou ten komu vydrží na stole Thunderhead vyhrává hru
Priest (60%)
Priest je pouze ressurect, nejlepší karta do Priesta je spirito of the frog, protože proti nim potřebujete hodně karet
Paladin (60-45%):
Paladin má dva archetypy: Shirvalah(60%) a Mech (45%). Proti Shirvalah se snažíte nechávat všechny kouzla, které dávají poškození na ruce a zabít ho v jednom kole. Proti Mech Paladinovi zas Likkim a snažit se za každou cenu zabít každého mecha který je na stole
Mulligan pro Agresivního Shamana
Existují karty, které si necháváme na začáteční ruce pokaždé. Najít 1-cost miniona bývá klíčové. Nejlepší one-cost minion je Surging Tempest. Avšak Sludge Slurper a Blazing Battlemage si rozhodně nechávejte také
Další klíčové karty jsou kombo karty- Spirit of the Frog, Thunderhead a Zap!. Každou z těchto karet si chceme na ruce nechávat pouze jednou. Ale pokud už máte na ruce Thunderhead nebo Spirit of the Frog, pak byste si měli nechat obě kopie Zap! To vám ještě více vylepší vaše rozhodující kolo.
Více situační karta je Earthen Might, kterou si necháváme, pouze pokud už máme na ruce Surging Tempest nebo Blazing Battlemage. Můžete také zvážit ponechání Storm Wrath Pokud už máte dva 1-dropy nebo 1-drop a Voltaic Burst. Pokud taková situace nastane, jděte se vším na stůl a snažte se protivníka co nejvíce zatlačit.
Likkim si většinou necháváte v matchupech zmíněných výše, jako je Zoo Warlock, Hunter Shaman nebo mech Paladin.Nejčastěji si však necháváte Likkim pokud už máte Thunderhead, Spirit of the Frog na ruce, anebo vám krásně zapadá do křivky
How to play the deck
Existují dva způsoby jak vyhrát :
První z nich je zahrát vaše kombo karty „po křivce“. Ideální situace je 1-drop v prvním kole, následuje Likkim v druhém kole, Spirit of the Frog ve třetím a Thunderheads coinou nebo zapem ve čtvrtém! Pokud se vám podaří si dát takovou ruku, pak je téměř nemožné prohrát.
Pokud se vám ovšem nepodaří najít všechny tyto karty včas, nesmíte se na ně spoléhat a musíte se adaptovat. Většinou vám bude chybět jedna nebo 2 kombo karty. To zapříčiní, že vaše rozhodující kolo se Spirit of the Frog a Thunderhead musíte o jedno nebo dvě kola pozdržet.
Pokud vám chybí Thunderhead, měli byste své kolo se Spirit of the Frog ponechat až do pozdní fáze hry.
Odlišná strategie
Druhá způsob se více zaměřuje na agresivní start. Myslím tím zejména 1-dropy podpořené o zbraně a buffy jako je Likkim, Earthen Might, a Storm Wrath. Většinu her budete musit využít tento druhý způsob.
Abyste tento deck hráli na 100%, musíte se vždy rozhodnout který způsob je pro vás více vhodný na základě toho, jakou máte startovní ruku- před a po mulliganu.
Norwisovi tipy a triky
1.Využívejte overload karty efektivně a plánujte si kola dopředu
Většinou jste v situaci, kdy je možné zahrát hromadu overload karet a využít tak maximální value, ale musíte počítat s tím, že nebude nic hrát další kolo, proto musíte najít kompromis mezi tím, kdy se vám daná overload karta vyplatí zahrát a kdy ne. Navíc je důležité si nechat přesný počet many, abyste zahráli Doomhammer (5 many) nebo dokázali zabít protivníka přes Lavabursty bolty apod.
2.Nebojte se používat Rockbiter weapon jako clear na začátku hry
Většinou si necháváte Rockbiter společně k Doomhammeru aby jste dali za 2 many 6 poškození, avšak pokud hrajete zápas který rozhoduje o tom kdo dříve ovládně board, tak využíte tento spell ke tradování-navíc vás ani neoverloaduje
3.Nechávejte si levný spell v pozdní fázi hry
Pokud už jste v pozní fázi hry a docházejí vám karty, nechávajte si aspoň jeden 0 nebo 1 manový spell na ruce, abyste se mohli vrátit do hry, v případě že si líznete z vršku Spirit of the Frog
4.Nehrajte miniony na stůl když už je board ztracený
Pokud už víte, že se nemůžete vrátit na stůl a protivník ještě nezahrál Ziliaxe, nehrajte miniony ani heropower, aby ziliax nenašel cíl, o který by se mohl okamžitě vyléčit.
5.Nenechte se rozhodit
Myslím to vážně, tento balíček je velmi nestabilní, můžete prohrát nebo vyhrát několik her za sebou, I kdybyste hráli bezchybně. Nesmíte se tím nechat rozhodit, výhry se brzy dostaví
Anglickou verzi tohoto průvodce najdete na:
https://www.ginx.tv/en/hearthstone/norwis-legend-guide-to-aggro-shaman