Inside Games

Nevada: Muž velkých činů! Vznik Inside Games!

Co si představíte pod pojmem „Inside Games“ ? Spousta lidí si vybaví League of Legends, eSport, Hearthstone a v poslední době i silnou Heroes of the Storm sekci. Ale co když se na Inside Games podíváme i z jiné strany – vedení? Uvidíme také někoho dost silného a schopného. Člověka, který pro iG dřel už od samého začátku. Neměl jistý úspěch a nečekal žádný zisk, ale věděl jednu věc! Věděl, že když do toho dá vše, tak vytvoří silnou organizaci, která bude konkurovat všem organizacím, které zde tvořily historii eSportu! Jedná se o muže jménem Vojtěch „Nevada“ Klapuch, který je hlavním stavebním kamenem této organizace a bez něj by iG už neexistovalo.

V tomto článku se podíváme blíže na vznik Inside Games a práci již zmíněného muže. Dozvíte se, jak celá myšlenka vznikla a jak ji postupně zrealizoval.

Ahoj Nevado! Chtěl bych začít úplně od začátku. Jak vlastně vznikla myšlenka založení Inside Games a kdo za tím vším stál?

Nevada:

Chtěl bych pozdravit všechny fanoušky Inside Games. No začneme tím, že první myšlenka na projekt týkající se her vznikla v lednu 2013. Prvotní zaměření bylo jako informativní portál, který by pořádal i nějaké ty turnaje. Napsal jsem teda Gladíčkovi, kterému jsem o tomto řekl a ten se mnou do tohoto projektu šel. Sehnal ještě Jirise, což byl jeho známý, který měl zájem se do projektu zapojit. Po pár měsících, nám napsal jeden tým, že by nás chtěl reprezentovat ve hře League of Legends. Tato myšlenka se nám celkem zalíbila, zvláště mě. Musel jsem si to tehdá celkem prosadit, protože kluci z tehdejšího týmu měli určité podmínky a byla to sázka do neznáma. A tak jsme vyrazili na náš první turnaj do Zlína na již dnes legendární Quietus day. Po tomto turnaji, kde jsme vyhráli 1. místo mě totálně pohltil svět eSportu. V tu danou chvíli jsem si řekl, že chci budovat esport organizaci, která bude svým způsobem vždy odlišná a bude si zakládat hlavně na práci s hráči, etickém chování a fair play.

LegendCon 2014 přednáška
Přednáška na Legendconu 2014

Když mluvíš o té odlišnosti, v čem myslíš, že bylo Inside Games odlišné oproti tehdejším organizacím?

Nevada:

 No hlavně je třeba si ujasnit, že mluvíme o těch menších organizacích tehdy. Mojí hlavní vizí bylo, aby hráči hráli co nejdéle pod jednou organizací, neměli potřebu měnit organizace a hlavně, aby dokázali řešit problémy mezi sebou. Snažil jsem se hráče vychovávat k tomu, aby pochopili, jak mají fungovat v rámci organizace, co může způsobit jejich špatné rozhodnutí či vyjádření. Mnoho hráčů si to představuje jak hurvínek válku a nepřemýšlí nad následky. A pak na to doplácí celá scéna.

Advik 2013
Advik 2013

Na tom něco bude! Každopádně zpět k začátkům. Jak se iG jakožto organizaci ze začátku dařilo? Jak se vyvíjel tým vedení i herní?

Nevada:

Hned první akce dopadla velmi dobře, náš historicky první LoL tým vyhrál již zmíněné Quietas day. To dodalo hodně sil jak mně, tak zbytku admin týmu, který v tu chvíli tvořil jenom Gladíček, Jiris a já. Vývoj byl poměrně rychlý – soustředili jsme se hlavně na LoL sekci, kdy vrcholem bylo MČR 2013. Po MČR 2013, kde jsme obsadili 4. místo (jakoby tím to prokletí 4. místa tehdy začalo) jsme si řekli, že první zkoušková sezona skončila poměrně dobře. Koukli jsme se taky na nárůst fan báze a zjistili, že naši hoši a celkově iG začíná nabírat na popularitě. Postupem času, po první sezoně, jsme nabrali do řad nové posily admin týmu, kdy mezi prvními byl Resty, který nám pomáhal s překladem článků na web a začal se více dostávat do aktivit organizace. Poté jsme chtěli rozšířit naše herní sekce a začali jsme s Heartshstonem. Přišel k nám velmi nadějný hráč Silhan, kterého asi většina fandů zná z eSuby, ale jeho eSport začátky začaly právě zde v iG. Ovšem abychom se drželi naší vize a business plánu, když to tak řekneme, tak jsem chtěl mít vždy k sekci i manažera, tedy člověka, který se bude o hráče starat a bude mi pomáhat s organizací. A tehdy jsem dostal kontakt na největšího srdcaře a manažera, kterého jsem mohl potkat – na Aspiho.

ASUS Finals 6
Asus Finals 6

Jak vznikl název Inside Games a jaký byl vývoj loga? Víme, že iG mělo již tři loga, ale neznáme žádný podtext.

Nevada:

No název Inside Games vznikl tak celkem náhodně. Když jsme zakládali projekt, tak jsme potřebovali název a já si řekl „Hm Inside Games, to zní celkem dobře“ a už nám to zůstalo. Co se týká log – tak první logo bylo takové mech, nebylo moc promyšlené, protože jak jsem říkal, jednalo se ze začátku o portál. Po prvním roce jsem se rozhodl, že by to chtělo změnu a tak nám Fraaj navrhl logo, které se nám velmi líbilo a tak jsme si ho odsouhlasili. Po dalším roce se ovšem situace změnila a my jsme začali přemýšlet více na profesionální úrovni a chtěli jsme, aby naše logo bylo jasně čitelné a udávalo směr, kterým se chceme vydat. Jednoduché logo ve firemních barvách s jasnou zprávou o tom kdo jsme.

MČR HotS
Mistrovství České Republiky ve hře Heroes of the Storm

Už jsme probrali vznik Inside Games a teď se chci zeptat, jaký vliv má iG na tvůj osobní život? Jak to například bere tvá rodina a blízcí?

Nevada:

  Ze začátku jsem o tom doma moc nehovořil, vím že moje rodiče jsou v tomto ohledu lehce staromódní. Nicméně poté co jsem našim ukazoval, že jsme byli v televizi a píše se o nás všude možně a poté když jsem jim řekl, že jsme získali první sponzory a jeli jsme třeba do Katowic, tak to začali brát. Co se týká mého osobního života, tak musím říct, že jsem věnoval hodně svého volného času Inside Games, dával do toho kus sebe a musím říct, že jsem možná i kvůli tomu ztratil osobu, kterou jsem velmi miloval. Někdy mám zkrátka na prvním místě Inside Games a ačkoliv ta osoba moje počínání respektovala a podporovala mě, stejně si myslím, že ten čas, který jsem musel věnovat Inside Games mě stál hodně. Sice přinesl kýžené ovoce, ale zároveň jsem i o dost přišel. Asi nejpozitivnější je, že díky Inside Games jsem získal práci ve které jsem se mohl více realizovat a získávat další zkušenosti, které jsem zpětně přenesl do Inside Games.

Lancraft 2015 rozhovor
Lancraft 2015

Inside Games má celkem dost silné sponzory (Logitech a Tiger), jak jsi vůbec dokázal nalákat taková jména? Plánuješ v blízké době nějaké další sponzory?

Nevada:

 V první řadě chci našim partnerům poděkovat, že nás podporují, protože bez nich by naši hráči neměli tak luxusní zázemí. Ale popořádku, Logitech jsem oslovil s nabídkou partnerství a po vzájemných jednáních se Logitech rozhodl nám dát zkušební půlroční lhůtu, abychom ukázali, co v nás je. Jejich očekávání jsme naplnili, ba předčili, a tak se stal Logitech naším prvním partnerem a hlavním dodavatelem herního vybavení. S TIGER energy drink, tam jsem dostal kontakt na zodpovědnou osobu a proces probíhal velmi podobně jako u Logitechu. Ono celkově získat partnera je jeden krok ten snazší, ale udržet si partnera to je teprve fuška. Určitě plánujeme, mám za sebou pár jednání, tak uvidíme.

Lancraft 2015 Společná
Lancraft 2015

Co se týče složení týmů – jsi se vším spokojený? Jaký pohled máš na svůj tým vedení?

Nevada:

Mým cílem bylo, abych v Inside Game měl hráče, kteří jsou inteligentní a dokáží pochopit podstatu eSportu, tudíž nechtěl jsem mít pod iG tým, který se po pár měsících celý rozpadne, to není vůbec produktivní. Proto jsme šli tím dlouhodobějším konceptem výběrů hráčů převážně tedy u LoL sekce a vyplatilo se. Co se týká mých pomocníků při kormidlování této bárky, tak jsem z nich opravdu nadšený, jsou to skvělí lidé, kteří dávají do Inside Games kus sebe a žijí pro něj. Můžu říct, že tu máme úžasnou partu, která stojí při sobě a společně chce budovat lepší eSport v ČR. Měl jsem obrovské štěstí, že jsem potkal právě je!

HS fujitsu lan #7
Hearthstone Fujitsu LAN #7

Tím bych asi rozhovor zakončil. Řekni nám tedy ještě ke konci, jaké jsou budoucí kroky Inside Games a případně nějaký vzkaz pro čtenáře.

Nevada:

Snažím se vždy plánovat sezonně, tudíž plán je daný a nebude se měnit. Letos jsme chtěli přibrat novou sekci, tu jsme také nabrali a slavíme s ní veliké úspěchy. Do budoucna nevylučuji expanzi Inside Games, ale raději bych se soustředil na práci s týmy, které v současné chvíli pod iG máme. Cílem je držet se kvality a ne kvantity. Závěrem bych chtěl poděkovat všem fanouškům ať už těm, kteří Inside Games podporují od samotného začátku, tak i těm, kteří nám začnou fandit po přečtení tohoto článku. (smích) Největší pocta pro majitele je, když fanoušci skandují jméno jeho projektu, organizace a rodiny. Za to Vám neskutečně děkuji a máte u mě veliký respekt a né jen u mě. Samozřejmě poděkování patří i sponzorům Logitech G a TIGER energy drink, protože bez nich bychom se nedostali tak daleko a bez nich by si naši hráči nemohli splnit své sny.

Ale my ještě nekončíme. Dále si můžete přečíst několik slov od lidí, kteří pomáhají nebo dříve pomohli Inside Games. Přečtete si, jak se do iG dostali, čím pomohli a jaký mají názor na Nevadu!

Michal „Gladicek“ Zimmer:

Měl jsem svůj portál l2games (což bylo o hře Lineage 2 ), který jsem dělal sám. Chtěl jsem ale vytvořit něco většího, ale v té době jsem si nemohl dovolit živit sám mašinu a tak jsem se optal Jirky (jeden ze zakladatelů iG) zda by mi s tím nepomohl. V té době jsem poznal i Nevadu díky lets playům, co točil s Hynkym na L2. Pak začal hrávát LoL a já jsem s ním hrál v těch jeho LP. Jednou na ts jsem mu řekl o tom, že chci udělat nějaký větší projekt a on se chtěl přidat. Dali jsme si sraz u Flory v Praze a šli do hospody vymýšlet název pro nový projekt. Po vybrání názvu iG jsme zaregistrovali doménu a začali dělat webovky. Z počátku to byl takový herní portál, ale pak Nevada našel LoL tým (worry a spol. ) a z herního portálu se stala organizace. Potom se začali hledat sponzoři atd a iG se oficiálně zaregistrovalo jako o.s. Nevada je pro mě blízký kamarád. Známe se už nějaký ten pátek a máme už něco pod iG za sebou. Já nejsem zrovna ten, který dělá velký rozhodnutí. Spíše na poradách říkám svůj dodatkový názor na určité téma ( co upravit / změnit ). Vojta je spíš ten leader. Já na to nikdy nebyl.

Petr „Resty“ Kapoun:

U vzniku iG jako takového jsem bohužel nebyl. Přišel jsem jen o malý chlup později, a docela toho lituji. Vždy mě tato myšlenka přitahovala, a když si člověk uvědomí, že na ten progaming nemá jako hráč, aspoň takto si ten sen splnit může. Musím uznat že Vojta (Dále jen Nevada) do této společnosti přinesl co vše jen mohl, a vděčím mu za hodně. Je to velice schopný člověk a snaží se vše dělat tak, jak by se mělo. To v jistém slova smyslu organizaci zpomaluje, ale zase je vše udělané v naprostém pořádku s klidem v duši. Nebýt Nevady, tak nikdy neproniknu do e-sportu jako takového. Za to mu musím poděkovat, a myslím, že všichni z iG také. S Nevadou jsme se potkali díky gamingu. (takže ať nikdo neříká, že u toho počítače neseženete kamarády) Vlastně ani sám nevím, jak jsem do toho spadl, spíš jsem tak nějak chtěl pomáhat, a stali se z nás kamarádi a vlastně I kolegové. Ba co víc, teď spolu I bydlíme, a můžeme řídit iG z pohodlí svých pokojů ve stejném domě. Závěrem chci říct: Nevado, nikdy to nevzdávej, koukni, co jsme spolu všichni vybudovali, a naše iG rodina bude vždy s tebou! A to přesně jsme… ne, jen organizace, ale rodina. A to je to nejhezčí, co jsme mohli vybudovat.

Filip „Aspi“ Matoušek:

Když jsem přišel do iG, tak to bylo díky hráči, který si v té době říkal BuBen. Hrál pod Inside Games Academy LoLko. Doporučil mě jako redaktora, což jsem hned využil a začal pro iG psát různé články o League of Legends. Tímto zároveň chci poděkovat Bubnovi, že mě dostal do Inside Games! Bylo to 17. února 2014 – datum, které si budu pamatovat opravdu dlouho. Začalo to psaním článků o LoLku, poté jsem začal psát i o HS, čehož si právě Nevada všiml a navrhl mi, že bych mohl přejít na post manažera právě pro Hearthstone sekci. Řekl, že si mám zkusit sestavit tým. Ozval se mi kompletní tým, kde byli hráči jako FrozenDew, Fartloudly a KoreanPizzaBoy. Poté došlo k mnoha změnám až se tým dostal do dnešní podoby a musím uznat, že jsem nejvíce spokojený a hrdý na to, že jsme de facto jedna z nejvíc stálých HS sekcí na domácí scéně. A podle mě je to právě tím, že iG není jen o tom, že chceme stále nějaké výsledky, ale o tom, že jsme trochu rodina a všichni si rozumíme a držíme při sobě stůj co stůj. To je také hlavní důvod, proč jsem v Inside Games – iG family! Proto musím tímto poděkovat prvně Bubnovi, který mě do iG vlastně dostal a pak Restymu s Nevadou, kteří mi dali šanci, za kterou budu vděčný celý život. Není to o tom, že se sekce zajímá sama o sebe, ale všechny sekce se zajímají mezi sebou, podporují ty druhé a je vidět, že když se jedné sekci nedaří, tak je ráda, že se daří právě té druhé sekci. Inside Games není organizací, ale partou/rodinou, která vás vždy podrží v těžkých chvílí. A to má dost na svědomí Nevada a pro mě ještě naše Hearthstone parta.

Aleš „Reff“ Pluháček:

Začalo to na Lancraftu 2014 ,kdy jsem jel na LC jako pouhý fanoušek . Během těch dní se tam stalo mnoho věcí a můžu říct, že jsem měl i štěstí. Seznámil jsem se s tehdy účinkujícím supportem Loolou, se kterým jsme probírali hry iG, co bylo ve hrách špatně apod. Postupně jsme se dostali k závěru, že iG se nemůže herně posunout dál, pokud se Špagy (též bývalý hráč iG na pozici ad carry) nezapojí do teamové hry. Den na to jsme se bavili s Loolou o novým ad carry a jelikož byla u mě výhoda, že už jsem měl se scautingem hráčů zkušenosti, tak mi nedělalo problém najít nějaký nový talent pro lol sekci iG. Ke konci Lancraftu za mnou došel sám Nevada a poprosil mě jestli bych mu nedal kontakt na nové ad carry na zkoušku. Tímto to nějak všechno začalo. Jelikož jsem k Nevadovi neskutečně vzhlížel, tak jsem neváhal nabídnout pomocnou ruku. Popravdě Inside Games, byl asi jediný team v té době, kterému bych obětoval svůj čas. Je to organizace, která má skvělé vedení a neuvěřitelný přístup ke všemu. Po lancraftu se nic u mě nedělo. Účinkoval jsem jako hráč CZ/SK scény a v době, kdy se mi rozpadla lol sekce, tak v tu dobu postihl problém také iG. Napsal jsem Nevadovi zda bych se svým ADC mohl zkusit tryout do teamu . Nevada mi s ochotou vyšel vstříc a zase v mých očích neskutečně stoupl nahoru. Po chvilce mi ale došlo, že jako hráč nemám čas na školu, tak jsem alespoň Nevadovi dal pomocnou ruku a poskládal jsem mu novou lol sekci, která prostě fungovala. Nevada mi nabídl, že bych mohl účinkovat jako scaut/analytik lol sekce iG a popravdě taková nabídka se neodmítá. Postupem času se lol sekce rozpadla z důvodů (práce/povýšení), takže jsem měl zase spoustu práce s tím něco složit, ale tentokrát jsem si na tom fakt chtěl dát záležet. Chtěl jsem být pro iG přínosem a tak jsem hodně dlouho zvažoval různé hráče, aby ten team měl hlavu i patu jak se říká. První co jsem udělal byla botlinka. Můžu říct ,že za botlinku jsem doopravdy rád, jelikož Dreamery a Edems jsou jediná botlinka v česku, která tak dlouho spolu vydržela navíc Edems má neuvěřitelný talent. A potom už to bylo o tom najít mid/top/jungle. S tím mi ale už pomohl sám Nevada. Já osobně můžu jen říct ,že spolupráce s Nevadou byla naprosto skvělá, ten přístup jaký má ten člověk, tady se dá jen říct, že je to jeden z mých vzorů a k tomuto člověku mám nekonečný respekt. Na konec jsem skončil v iG jako analytik. Jsem rád za tu možnost, kterou jsem měl a tady jde říct jen jedno. Inside Games navždy.

Daniel „Kieleran“ Himl:

Do iG jsem se dostal tak, že jsem hrával ty menší turnaje pro RP jako topgaming a spol. Hrál jsem v týmu s hráčem jménem Buben a ten odněkud znal Nevadu a jednou se ho Nevada zeptal, jestli nezná nějakého lepšího junglera, tak ho odkázal na mě. Proto jsem to zkusil u ig a zůstal tam do teď. Nevada na mě působí dobře. Dělá hodně moc práce pro iG, ne jenom pro lolko ale i Hs a stormy. Zařizuje lidem vybavení, které je fakt kvalitní a já si toho moc cením, že jsem to dostal, protože s čím jsem hrál předtím, to byl oproti tomu odpad.

Aleks „Fraaj“ Mirić:

V Inside Games jsem strávil docela dlouhou dobu a od Nevady jsem vždy cítil maximální podporu. Je neskutečný, kam až se tahle organizace dopracovala za tak krátkou dobu a to hlavně díky němu. Myslím, že kdybych neodešel do eSuby, tak LoL stále hraju. Nevadův přístup je na poměry české scény až moc dobrý.

Michal „Buben“ Bubeník:

Jak jem se seznámil s Nevadou? Je to na hrozně dlouho, ale budu se to snažit nějak zkrátit. Tenkrát jsme hráli s teamem (Gejša,Milánek,Denfort,Nyrtry a já) a celkem se nám dařilo, vyhrávali jsme cz/sk turnaje (hlavně pz). Pak se nějak bratr (Bubis) zmínil o nás Creekovi a ten to nějak poslal dál Nevadovi. Nevada nás zkontaktoval a chvilku nás sledoval a pak jsme se stali iG Academy. S hlavním teamem iG jsme byli celkem vyrovnaní a podle mě se nám je podařilo zase trošku více motivovat a hráli pak lépe, ale do toho Nevada s tímhle šel. S Nevadou jsme si celkem sedli a vycházeli jsme spolu velice dobře (i když nám velice často žvanil do hraní) (smích) Celkově se mi ale jeho práce a hlavně vytrvalost velice líbila. I když jsme pak iG opustili, tak jsem opravdu rád, že jsem mohl být v iG a nejdřív jsem jim dohodil tebe (Aspi) a pak jsem ještě obětoval svého junglera na turnaje – Kielerana. Hodně štěstí do budoucna tobě i celému iG.

Lancraft 2015